۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۰۵۲۸۲
آیت الله خاتمی:

شیطنت های آمریکا بی پاسخ نخواهد ماند | علت اصلی گرانی ها ضعف در نظارت است

شیطنت های آمریکا بی پاسخ نخواهد ماند | علت اصلی گرانی ها ضعف در نظارت است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شیطنت‌های آمریکا بی پاسخ نخواهد ماند، گفت: ملت ایران با ایستادگی در برابر توطئه های دشمن، در جنگ اقتصادی پیروز می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان گفت: بر اساس روایات ماه رمضان حرمت و احترام دارد و احترام آن باید حفظ شود، بنابراین حفظ احترام ماه رمضان به این است که روزه را به معنای واقعیش در جامعه و جانمان جای دهیم.

وی با بیان اینکه ما باید با ایجاد حال و هوای ماه رمضان در زندگی فردی و اجتماعی به استقبال ماه مهمانی خداوند برویم، اظهار داشت: بر اساس روایات نباید در روزه گرفتن تنها به اجتناب کردن از خوردن و آشامیدن بسنده کنیم، بلکه همه اعضا و جوارحمان باید روزه داشته باشند.

آیت الله خاتمی با اشاره به نقش ویژه ماه مبارک رمضان در خودسازی افراد خاطرنشان کرد: بر اساس روایات کسی که همه اعضا و جوارحش در ماه مبارک رمضان روزه داشته باشند، پس از این ماه مبارک، همه گناهانش آمرزیده خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما باید در خانواده های خود نیز فضای رمضانی ایجاد کنیم، عنوان کرد: فضای رمضانی خانواده با قرائت قرآن کریم، دعای سحر، مناجات سحرگاهی و نماز شب ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی نباید عده ای در ماه رمضان به صورت علنی اقدام به خوردن و آشامیدن کنند، ابراز کرد: در کشورهای غربی نیز به مقدسات دیگران احترام می گذارند، اما برخی در کشور گویا مرض مؤمن آزاری و متدین آزاری دارند و به صورت علنی به مقدسات دیگران توهین می کنند؛ مؤمنان باید با آرامی و نرم خویی در مواجهه با اینگونه رفتارها به امر به معروف و نهی از منکر بپردازند.

به گزارش رسا، آیت الله خاتمی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران ضمن گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر گفت: کارگران از ارکان رونق تولید هستند؛ رونق تولید عزت و مقاومت در برابر دشمن را به ارمغان می آورد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به روز شهادت شهید مطهری اظهار کرد: ایشان به حق عالم ربانی و مرزبان دین بودند.

وی به دیدار معلمان با رهبر انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب معلمان را پرورش دهنده سرمایه عظیم ملت و سازندگان هویت و فرهنگ کشور  دانسته اند، بنابراین شغل معلمان بسیار مهم است و نظام باید برای تقویت معیشت این بزرگواران اهتمام داشته باشد.

آیت الله خاتمی با اشاره به تهدیدات آمریکا علیه ایران تأکید کرد: نظام ما نظام عاشق علی(ع) است، دشمنان نظام ما نیز از سنخ دشمنان امیرمؤمنان(ع) هستند؛ مصاف ما با آنها عقیدتی بوده و قصه تروریست، حقوق بشر و هسته ای نیست، زیرا همه دنیا می دانند که آمریکا در خط مقدم تروریست، تروریست پروری، نقض حقوق بشر و ساخت سلاح هسته ای است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: ما در این 40 سال هیمنه آمریکا را در دنیا شکسته ایم؛ سردمداران آمریکا همواره از شعار انقلابی «مرگ بر آمریکا» می نالند؛ ما نقشه «خاورمیانه جدید آمریکا» را به فضل خداوند در هم شکسته ایم.

وی تأکید کرد: دشمن در طول 40 سالی که از انقلاب می گذرد انواع جنگ ها را علیه ما به راه انداخته و ملت بزرگ ایران در همه عرصه ها و جنگ ها پیروز بوده و در جنگ اقتصادی نیز پیروز خواهد شد؛ آمریکا کشوری بحران زده است و ترامپ همانند دزد سرگردنه از عربستان باج گیری می کند، ما با یک دیوانه طرف هستیم و اگر یک قدم عقب بنشینیم، او 10 قدم جلوتر خواهد آمد، باید سر این دیوانه را به سنگ کوبید و آن کسی که سر این دیوانه را به سنگ می کوبد، ملت بزرگ ایران است.

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه مذاکره به معنای تسلیم بوده و تسلیم نشان از ذلت است، بنابراین ملت شریف ایران که شعارشان «هیهات من الذلة» است، هیچگاه مذاکره نخواهند کرد، گفت: امروز آمریکا با حربه تحریم ها و تهدیدها به میدان آمده و باید بداند که این حربه اش پوسیده شده و دیگر اثر ندارد؛ می گویند صادرات نفت ایران را به صفر می رسانیم، بدانند نظام ما هر چقدر بخواهد نفت تولید کرده و هر چقدر هم بخواهد صادر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شیطنت های آمریکا بی پاسخ نخواهد ماند، مطرح کرد: ملت ایران همان ملتی است که در جنگ 8 ساله آمریکا و سربازانش را از پای در آورد؛ ملت ایران در دهان آمریکا خواهد کوبید و دندان هایش را خرد خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران ابراز کرد: خوی آمریکا، خوی زیاده خواهی است و ما این موضوع را در جریان ونزوئلا مشاهده می کنیم؛ ملت ونزوئلا بداند تنها راه پیروزی، مقاومت در برابر زیاده خواهی آمریکا است.

وی با بیان اینکه آمریکا علیرغم توطئه هایی که دارد، احمق ترین کشور دنیا است، ابراز کرد: این احمق ها سپاه پاسداران را در اوج محبوبیتش تروریست معرفی کردند و سبب محبوبیت بیشتر آن میان همه آحاد و اقشار شدند؛ آمریکا و ایادی آن رو به افول بوده و آن ملتی که ماندنی است، ملت بزرگ ایران است.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به گرانی های افسارگسیخته در کشور گفت: با مدیریت جهادی می توان جلوی این گرانی ها را گرفت؛ مسؤولان با تصمیمات پخته تر جلوی گرانی ها را بگیرند، زیرا بعد از 40 سال آزمون و خطا اشتباه است.

امام جمعه موقت تهران علت اصلی گرانی ها را ضعف در نظارت دانست و تصریح کرد: مسؤولان می گویند بسیاری از گرانی ها هیچگونه مبنایی ندارد، اگر هیچگونه مبنایی ندارد، چرا جلوی آن را نمی گیرند؟ چرا مسؤولان با گرانی ها و سوء استفاده گران مقابله نمی کنند؟ نزدیک ماه رمضان است و مردم شایسته هرگونه خدمت هستند، بنابراین باید جلوی گرانی های افسار گسیخته و بی رویه باید گرفته شود.

وی با اشاره به سیل اخیر در برخی مناطق کشور ادامه داد: مبادا سیل زدگان فراموش شوند، مردم وعده های مسؤولان را فراموش نخواهند کرد و مسؤولان با همراهی مردم تا رفع همه پیامدهای این حادثه باید در صحنه حضور داشته باشند.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به شهادت طلبه همدانی تأکید کرد: یکی از اشرار سابقه دار مرتکب این جنایت شد؛ طلبه همدانی به فوز عظیم شهادت دست یافت و ما باید از مردم وفادار همدان که مانور مجدد وفاداری به روحایت را شکل دادند تشکر کنیم؛ همه مسؤولان استان همدان به ویژه نیروی انتظامی بسیار خوب در این زمینه وارد شدند؛  این جنایت پشت صحنه دارد و مسؤولان فضای مجازی بدانند این فضا جز آسیب به نظام چیز دیگری ندارد و سعی و تلاش کنند تا قاتلان پشت صحنه را هم به سزای اعمالشان برسانند.

امام جمعه موقت تهران به اعدام 37 نفر از فعالان مدنی مسلمان در عربستان که 32 نفرشان شیعه بودند، تأکید کرد: این جنایت هولناک دل همه آزادمردان را لرزاند؛ شاه جلاد سعودی این عزیزان را فقط به جرم اعتقادشان با شمشیر ذبح کرد؛ ما باید در کنار شاه جلاد سعودی ترامپ را ببینیم زیرا معاون در این جرم است و دلارهای عربستان او را کور کرده و به جای محکومیت از آن جنایت حمایت هم می کند.

وی با اشاره به سکوت مرگبار سازمان های بین المللی و عدم محکومیت جنایت اخیر عربستان سعودی گفت: چرا سازمان های بین المللی که دم از حقوق بشر می زنند خفقان گرفته اند؟ چرا در برابر این جنایت ساکت هستند؟ شکی نداریم که خون این شهدای مظلوم آل سعود را آل سقوط خواهد کرد./841/پ201/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
حسین ثالث موید
ارسال نظرات